Een wereld zonder isolatieafval

Insus ontwikkelde een uniek proces om bestaand isolatiemateriaal te gebruiken in de productie van nieuwe PIR-isolatieplaten. Een duurzame gamechanger in de wereld van gevels, vloeren en daken.

Uitdaging

Realiseer een propositie die het onderscheidende karakter van InSus goed naar voren brengt. Circulair van nature, met een lifecycle-aanpak die de hele keten meeneemt.

Aanpak

Merketeers ondersteunde InSus bij de marktintroductie van haar circulaire isolatieconcept. Nu de isolatieplaten van de band rollen, bouwen we mee aan de verdere branding en marketing.

InSus gelooft dat de toekomst van bouwen circulair is. En dat echte verandering pas tot stand komt wanneer je van binnenuit gedreven bent en circulariteit centraal stelt in alles wat je doet. Dit is de boodschap die naar buiten wordt gebracht in de marketing van InSus.

De samenwerking met InSus startte al in 2017, toen de basis werd gelegd voor de techniek om isolatiemateriaal her te gebruiken. In 2020 kreeg het logo z’n definitieve vorm, waarna we diverse middelen en materialen ontwikkelden. .

  • Branding: van huisstijl tot labels en van cachering tot bouwhekdoeken: nagenoeg alles wat het logo van InSus bevat, is door Merketeers ontworpen.
  • Positionering: nadat de productie op volle toeren draaide, is de positionering scherp gesteld en is er een branddoc ontwikkeld, als basis voor de verdere branding.
  • Documentatie: een catalogus, whitepaper, technische databladen en verwerkingsinstructies: alles is consisent uitgevoerd in de stijl van InSus.
  • Campagnes: doorlopend worden er campagnes ingezet om te bouwen aan de merkbekendheid van InSus.
  • Online: in lijn met de vernieuwde positioning en doorontwikkeling van de branding is de website voorzien van nieuwe templates.

Samenwerken met Merketeers® voor jouw project?